poniedziałek, 9 października 2017

Wojna Światów - 9-10 IX - Relacja z turnieju

Kolejny turniej dwudniowy za mną. Poznań miasto wpierniczu jak się okazuje ;) Zapraszam do czytania.


1. Wojtek Chroboczyński

Wystawienie: Standard
Strategia: Collect the Bounty
Schemy: Claim Jump, Frame for Murder, Accusation!, Inspection, Recover Evidence

Przed grą Wojtek się przyznał że to będzie jego trzecia gra w Malifaux ;) Miałem okazję po raz pierwszy zmierzyć się z Nicodemem:
50 SS Resurrectionists Crew
Nicodem + 7 Pool - Necrotic King (2) - Undertaker (1) - Maniacal Laugh (1)
Madame Sybelle (8) - Corpse Bloat (2) - My Little Helper (1)
Izamu the Armor (10) - My Little Helper (1)
Rotten Belle (5)
Rotten Belle (5)
Necropunk (5)
Necropunk (5)
(exported from CrewFaux)

Z drugiej strony wystawiłem sztandarowy NB spam gówniaków
50 SS Neverborn Crew 
Dreamer + 6 Pool - On Wings Of Darkness (1) - Growing Up (1) - Sleep Cycles (2) 
Daydream (2) 
Daydream (2) 
Daydream (2) 
Mr. Graves (8) - A Thousand Faces (1) 
Freikorps Trapper (7) 
Changeling (4) 
Changeling (4) 
Changeling (4) 
Corrupted Hound (3) 
Corrupted Hound (3) 
Corrupted Hound (3) 
(exported from CrewFaux)

 Wystawiłem się dość szeroko, Wojtek strategicznie schował się przed Changelingami. Po dociągnięciu kart i podaniu sobie rąk zaczeliśmy.
 Wojtek wyszedł Madame Sybelle do przodu i dzięki My Little Helper zrobił dwa razy corpsy z Corpse Bloat. Widząc szansę zabiłem Sybelle dając przeciwnikowi 2 punkty za Frame for Murder. Bellki dolurowały trappera aż pod jego strefę wystawienia, sam naprodukowałem Alpów szykując się na atak w drugiej turze. Zabiłem też Necropunka, niestety Chompy rzucił BJ na horror duel przy szarży na Hangeda przez co zrobiliśmy remis ze strategii. Obaj wykonalismy Claim Jumpa.



 Trzecią turę zaczął deklarując Recover Evidence, zaczynałem więc zabiłem Hangeda i kolejnego Necropunka Chompym i Dreamerem. Izamu władował się w moje modele bardzo zręcznie je ubijając. Marny ten raport ale mało się działo, pamiętam że dzięki BJ na dmg Izamu udało mi się wygrać CtB oraz zablokować Wojtkowi Claima przez co zremisowaliśmy 3:3 (nie zagraliśmy więcej tur).

Punktacja końcowa
Strategia 1r - 1w
Pierwszy Scheme: 2r (Claim Jump) - 1w (Frame for Muder - Madame Sybelle)
Drugi Scheme - 0r (Recover Evidence) - 1w (Claim Jump)
Remis 3 - 3

2. Patryk Milcarek

Po remisie trafiłem na Patryka z Bydgoszczy. Jak zawsze byłem wielce uradowany możliwością pogrania z gremlinami.

Wystawienie: Flank
Strategia: Interference
Schemy: Claim Jump, Dig their Graves, Eliminate the Leadership, Last Stand, Tail’ Em


Wystawiłem wariację na temat klasycznej Lilith
50 SS Neverborn Crew  Lilith + 7 Pool - Beckon Malifaux (1) - Living Blade (2) - On Wings Of Darkness (1)   
Primordial Magic (2)  
Mr. Graves (8) - A Thousand Faces (1)   
Freikorps Trapper (7)   
Changeling (4)   
Changeling (4)   
Changeling (4)   
Mysterious Effigy (4)  
Corrupted Hound (3)   
Corrupted Hound (3) 
Corrupted Hound (3) 
(exported from CrewFaux)

Patryk zagrał Ulixem z Slop Haulerem, Old Majorem, Wild Boarem, Burtem i Taxidermistą. 
Wystawiłem Changelingi z Trapperem na podwyższeniu aby mogły spokojnie strzelać, psy w jednym rogu aby ukryte za domkiem robiły Claima, Lilith z Gravesem po drugiej stronie aby powstrzymywać Ulixa przed czyszczeniem stołu. Patryk schował się za lasem. Pierwsza tura, ja wykonuję biedaaktywacje podczas gdy Patryk idzie w moją stronę (Old Major podwiózł Burta przez las dzięki Saddle i lataniu z Taxidermisty). Burt cośtam do mnie postrzelał, w zwrotce dostał szarżę od Lilith i się złożył. W kolejnej turze wskoczyłem w środek jego rozpiski z Tangle Shadows i zacząłem bić po Ulixie a potem strzelając do Lilith z Trapera i Lingów (otoczona przez przeciwników dawała spore szanse że wyrandomizuje się coś fajnego, zwłaszcza że Patryk cały czas był przede mną ukryty). Psy robiły claima, Graves zabił Wild Boara i Stuffeda. Patryk próbował robić Claim Jump, ale nie wychodziły mu flipy  summoning i było go zwyczajnie za mało. Lilith z pełną kieszenią kamieni stała w środku jego rozpy bardzo długo i nawet kondycja ze Slop Haulera obniżająca jej Df do 4 nie dała rady. Po zabiciu Ulixa konsekwentnie czyściłem resztki.


Punktacja końcowa
Strategia 4r - 1p
Pierwszy Scheme: 3r (Claim Jump) - 1p (Eleminate the Leadership)
Drugi Scheme - 3r (Eleminate the Leadership) - 1p (Claim Jump)
Wygrałem 10 - 3


3. Maciej "Pyra" Mikołajczyk

No i po to się jeździ do Poznania, można było zagrać z poznaniakiem ;) Jako ze wincyj neverbornów to w tym meczu neverbornów było najwięcej (Trapper ma status honorowego neverborna).


Wystawienie: Corner
Strategia: Extraction
Schemy: Claim Jump, Leave your Mark, Accusation!, Show of Force, A Quick Murder

Extraction i Show of Force, bardzo nie lubię tego połączenia (za to lubię odwrotne, Interference i Show of Force).

Postanowiłem powtórzyć rozpiskę nowego Dreamera, mając nikłą nadzieję na Show of Force
50 SS Neverborn Crew Dreamer + 7 Pool - Growing Up (1) - Sleep Cycles (2) - Aether Connection (1) 
Daydream (2) 
Daydream (2) 
Daydream (2) 
Mr. Graves (8) - A Thousand Faces (1) 
Doppleganger (7) - A Thousand Faces (1)
Freikorps Trapper (7) 
Changeling (4) 
Changeling (4)
Changeling (4)
(exported from CrewFaux)

Pyra zaatakował Pandorą
50 SS Neverborn Crew Pandora + 6 Pool - The Box Opens (2) - Rile Them Up (2) - Fears Given Form (1) 
Poltergeist (5) 
Mr. Graves (8) - A Thousand Faces (1) 
Iggy (5) - Enraged Tantrum (0) 
Freikorps Trapper (7) 
Mysterious Effigy (4) 
Changeling (4) 
Changeling (4) 
Changeling (4) 
(exported from CrewFaux)

Wygrałem flip o zaczynanie i wziąłem róg z lepszą górką, wystawiłem się zgrupowany. Maciek schował się przede mną za lasem i górkami. Trapper dzięki from the shadows wystawił się na lewej flance, również ukryty.

Pierwsza tura upłynęła nam pasywnie, Pyra się zbliżał, ja próbowałem się zbliżać. Niestety po wydaniu kamienia na dodatkowe karty miałem na ręce 13 i same karty poniżej 6 :/ Co prawda pushe w miarę się udawały ale ze strzelania wyszły nici. Gdy poznaniak wystawił swoją Pandorę gdzie widziałem wyraźnie, że chce mnie szarżować spróbowałem przywołać Alpa na jego drodze. Pierwszy nie wyszedł, drugi nie wyszedł, musiałem cheatować 13 :/. W drugiej turze zaczynałem, zaszarżowałem Dreamerem w jego Poltergeista i niestety BJ na dmg sprawił że nie udało mi się wywołać Chompiego. Tutaj też trochę spieprzyliśmy z Pyrą wordingi i Dreamer nie mógł preventować obrażeń od Pandory. Effigy pobiegł prawą flanką i razem z Trapperem zrobli Claim Jumpa.

Po śmierci Dreamera gra zaczęła się straszliwie sypać, całkowity brak kart po obu zmusił nas do zabawy w Cripple Fight, cheatowanie z ręki właściwie nie miało miejsca. Pyra dobił Dopelkę i Gravesa Pandorą blokując mi możliwość robienia SoF i podałem rękę.



Punktacja końcowa
Strategia 2r - 4p
Pierwszy Scheme: 1r (Show of Force) - 3p (Claim Jump)
Drugi Scheme - 0r (Quick Murder - Mr Graves) - 3p (Quick Murder - Mr Graves)
Przegrałem 3 - 10


4.Maciej "Bonk" Boncławek

Wystawienie: Close
Strategia: Headhunter
Schemy: Claim Jump, Eliminate the Leadership, Dig their Graves, Search the Ruins, Undercover Entourage

Po druzgocącej porażce, afterze i afterafterze nadal z bojowym nastrojem stanąłem do walki z Bonczkiem.

Bonczek wystawił rozpiskę typu przyciągnij i zabij
50 SS Resurrectionists Crew Molly + 6 Pool - Forgotten Life (1) - Tear of The Gorgon (3) - Back on the Job (2) 
Carrion Emissary (10) - Carrion Conflux (0) 
Izamu The Armor (10) 
Dead Doxy (6) 
Necropunk (5) 
Rotten Belle (5) 
Rotten Belle (5) 
(exported from CrewFaux)

Ja dałem szansę Tuco oraz Dreamerowi z 5 AP
50 SS Neverborn Crew Dreamer + 6 Pool - Growing Up (1) - Sleep Cycles (2) - Tantrum (2) 
Daydream (2) 
Daydream (2) 
Daydream (2) 
Mr. Graves (8) - A Thousand Faces (1) 
Doppleganger (7) 
Tuco (7) - A Thousand Faces (1) 
Changeling (4) 
Changeling (4)
Changeling (4)
(exported from CrewFaux)

Wystawiłem się pierwszy, blisko linii Tuco jeszcze bliżej przeciwnika żeby sobie postrzelał już od samego początku, changelingi gotowe do popychania rzeczy. Bonczek nieco z tyłu, Molly całkiem schowana (Bonk wiedział że gram EtL i UE). 
Pierwsza tura, Bellki lurują Tuco któremu nie udaje się na focusie przywalić w Izamu na tyle mocno żeby wywołać blasty, Bonczek zaczyna zgarniać punkty za Diga. Próbowałem mu sparaliżować Izamu Daydreamem + Dreamerem ale nie rzygło co się zemści w drugiej turze. Dodatkowo zacząłem sam mu lurować Bellę do siebie za pomocą Dopplegangera.

Druga tura wygrywam zaczynanie, ale przez to że nie udało mi się unieruchomić Izamu muszę zacząć od Dreamera i go zablokować. Udaje się, ale kończę z Chompym wpieprzonym w środek rozpiski Bonczka. Maciek po całej turze prucia do niego ile fabryka dała ubija tak LCB jak i Dreamera (de facto zostawia go na 2 Wd z paraliżem, rzygł mu severe z topa więc wyraźnie widać że szczęście sprzyja lepszym ;)) Ja podnoszę jakąś główkę. Molly nadal ukryta Bonczek robi na LCB kolejnego diga.W trzeciej turze w zasadzie jedynie podniosłem głowę, Bonczek stanowczo zbyt metodycznie mnie wyrzynał abym stanowił doń zagrożenie.

Błędem było nie granie Claim Jumpa, błędem było złe wystawienie Tuco, błędem było zagranie tak agresywnie. Pozdro Bonk, na następnych zawodach Cię pokonam!

Punktacja końcowa
Strategia 2r - 4b
Pierwszy Scheme: 0r (Undercover Entourage - Dreamer) - 3b (Dig Their Graves)
Drugi Scheme - 0r (Eleminate the Leadership) - 3b (Search the Ruins)
Przegrałem 2 - 10

5. Jasiek Kosiński

Wybaczcie fuszerę ale zwyczajnie mi się nie chce. Dodaję tylko zdjęcia rozpiski i wynik ;)

Wystawienie: Standard
Strategia: Squatter’s Rights
Schemy: Claim Jump, Frame for Murder, Leave your Mark, Recover Evidence, Hidden Trap


50 SS Neverborn Crew Lilith + 7 Pool - Beckon Malifaux (1) - Living Blade (2) - On Wings Of Darkness (1) 
Cherub (3) 
Mr. Graves (8) - A Thousand Faces (1) 
Tuco (7) 
Changeling (4) 
Changeling (4) 
Changeling (4) 
Corrupted Hound (3) 
Corrupted Hound (3) 
Corrupted Hound (3) 
Corrupted Hound (3) 
(exported from CrewFaux)

50 SS Arcanists Crew Marcus + 5 Pool - The Trail Of The Gods (1) - The Hunger Cry (1) - Feral Instincts (1) 
Jackalope (2) 
Myranda (8) - Imbued Energies (1) 
Howard Langston (12) - Well Rehearsed (1) 
Arcane Emissary (10) - Arcane Conflux (0) 
Guild Hound (3) 
Guild Hound (3) 
Guild Hound (3) 
Malifaux Raptor (3) 
(exported from CrewFaux) 









Punktacja końcowa
Strategia 2r - 3j
Pierwszy Scheme: 3r (Claim Jump) - 3j (Claim Jump)
Drugi Scheme - 0r (Frame for Murder - Tuco) - 0j (Frame for Murder - Howard Langston)
Przegrałem 5 - 6
 

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz