wtorek, 9 stycznia 2018

Malifaux for Dummies - Gildia

Gildia jako największy samorządzący się twór polityczny w Malifaux, oficjalnie sprawuje w nim rządy. Organizacja skoncentrowana na wydobyciu i transporcie Soulstone'ów na Ziemię zapewnia sobie posłuch dzięki ochronie dawanej tym którzy przestrzegają ich praw oraz potędze z jaką miażdzy pozostałych, tych którzy postanawiają się jej przeciwstawić. W swoich szeregach posiada tak zwyczajnych krawężników starających się przeżyć kolejne patrole jak i wyspecjalizowane oddziały gotowe stanąć do walki z każdym zagrożeniem.

Na stole frakcja ta prezentuje podejście w stylu Daft Punk - "Harder, Better, Faster, Stronger". Wysoka jakość jednostek odbija się co prawda na ilości tychże, jednak proste podejście strzelania do wszystkiego co się rusza szybko wyrównuje przewagę liczebną przeciwnika. Frakcja ta głównie działa używając jednostek typu Living, niewielki jej odłamek stanowią Constructy. Zdecydowanie najsilniejsza frakcja w grze, świetny wybór dla każdego kto lubi wygrywać miażdżacą przewagą.

1. C. Hoffman

Główny inżynier na usługach Gildii. Geniusz konstruktor poświęcający się pracy oraz próbom wyleczenia swego brata który po przekroczeniu Wyłomu stracił zmysły. Pomimo współpracy z Ramosem nadal stoi po czerwonej stronie konflitku. Do jego obowiązku należy zwalczanie Amalgamacji - wszelkich prób łączenia nieumarłych z maszynami. Teoretycznie w zakres tychże obowiązków wlicza się zniszczenie jego brata Ryle'a, ale Charles prezentuje dość luźne podejście do tej kwestii licząc, że znajdzie rozwiązanie które pozwoli mu na powrót cieszyć się obecnością brata. Osobiście defnitywnie należy do "tych dobrych", jako jeden z nielicznych w całym systemie.

W grze Hoffman jest masterem wspierającym swoją ekipę - dzięki unikalnej kondycji Power Loop każdy konstrukt pod jego opieką staje się znacząco wytrzymalszy, dodatkowo potrafi też dokonywać szybkich modyfikacji już w trakcie gry podkręcając swoje jednostki do 110% efektywności. Większość jego modeli tematycznych posiada armor dzięki czemu są niezwykle wytrzymałe. Gra nim to gra dla graczy lubiących elitarne ekipy i klimat mechów.

Ekipa Hoffmana w malowaniu Bożydara z KRK Mini Painting Studio

A to Hoffman Pawła Turczyna w malowaniu Konrada Parysa.

2. Lady Justice

Lady Justice wraz z podległymi jej Death Marshalami jest pierwszą tarczą mieszkańców Malifaux przed zagrożeniem jakim są Rezurekcjoniści. Mistrzyni fechtunku mieczem wymierza sprawiedliwość szybko i z gracją, błyskawicznie kończąc istnienie kreatur które samym swym istnieniem przeczą porządkowi rzeczy - nieumarłych. Brak wzroku nadrabia znajomością nekromancji, jednak razem ze swoją specgrupą jest doskonale świadoma ryzyka jakie podejmuje, zaś powszechna wdzięczność obywateli utwierdza ją w przekonaniu iż obrała właściwy kierunek.

Na stole LJ jest walcem ścierającym wszystko co natrafi na swej drodze. Bardzo dobre parametry ofensywne czyni z niej świetny model do walki na pierwszej linii, twarzą w twarz z czymkolwiek przyjdzie jej się zmierzyć. Oprócz gigantycznych obrażeń oraz bardzo wysokich parametrów ataku może też zamykać przeciwników w trumnie i tam ich eleminować.

A to LJ Pawła Turczyna w malowaniu Konrada Parysa (na zdjęciu znajdują się dwa modele Lady Justice: stary metalowy i nowy plastikowy).

3. Lucius

A właściwie Lucius Gustavius FitzWilliam Mattheson. Niezwykle utalentowany polityk, doskonały wiolonczelista, a także Neverbornowy Mimic ukrywający się pod maską. Pomimo prowadzenia podwójnej gry świetnie sobie w niej radzi poszerzając swoje wpływy w Gildii jednocześnie utrzymując dobre stosunki z przywódcami Neverbornów. Nie oznacza to jednak że jest wyłącznie wydmuszką - w razie potrzeby potrafi pokazać, że jest świetnym szermierzem, oczywiście o ile nie jest zajęty lawirowaniem w zawiłościach gildyjnej biurokracji.

Podczas gry Lucius z rzadka brudzi swe ręce - gra nim opiera się na wykorzystywaniu swoich modeli które to Mattheson doskonale motywuje do dawania z siebie wszystkiego. Jako master dwufrakcyjny, Lucius posiada poszerzoną możliwość budowania bandy (głównie wśród NB i GU, ale nie tylko).Jeżeli przychodzi mu samodzielnie ubrudzić ręce wtedy oprócz obrażeń nakłada przeciwnikom szkodliwe dla nich kondycje.

Kolejny raz, Paweł Turczyn i Konrad Parys.

4. McCabe

Indiana Jones w Malifaux. Poszukiwacz przygód razem ze swoim wiernym psem po przemierzeniu niezliczonych katakumb oraz złupieniu dziesiątek grobowców, obładowany magicznymi artefaktami przeszedł przez wyrwę uciekając przed wierzycielami i listami gończymi. Kolejny dwufrakcyjny master w zestawieniu, Lucas używa całego swojego arsenału w służbie Gildii, której przydaje się specjalista od "mniej oficjalnych działań"... Tak naprawdę jest jednak agentem azjatyckiej Mafii Ten Thunders.

Wystawiając McCabe można oczekiwać gry opartej na wspieraniu swoich modeli poprzez rozdawanie im wszelakiego ekwipunku dającego byle szurowi spory potencjał. Sam Lucas oprócz bycia sponsorem jest bardzo mobilny oraz świetnie włada szablą dzięki czemu szybko pacyfikuje kolejnych wrogów.

Paweł Turczyn & Konrad Parys. McCabe posiada dwa modele - dysponuje on unikalną mechaniką dwóch żyć, po zabicu go pierwszy raz tylko traci konia.

5. McMourning

 Trzecia i ostatnia postać na liście nie będąca w całości wierna Gildii. Douglas McMourning pracując przy gildyjnym projekcie badawczym na temat nieumarłych odkrył swoją pasję którą kontynuuje do dziś, długo po zamknięciu oficjalnych badań. Frankenstein Malifaux: w dzień koroner na usługach rządzących podkrada ciała które potem reanimuje w tajnym labolatorium szkoląc się w sztuce nekromancji.

W grze McMourning jest jednym z najwytrzymalszych masterów potrafiącym uleczyć się z najpoważniejszych obrażeń. Poza bezpośrednimi atakami gra nim opiera się na manipulowaniem kondycją Poison szczodrze rozdawaną przeciwnikom. ako patolog doskonale operuje skalpelem i nie ma żadnych problemów z efektywnym ranieniem przeciwników. Ma również możliwość wystawiania na stół modeli z charakterystyką Academic lub Beast dzięki czemu ma sporą możliwość dopasowywania ekipy pod konkretny scenariusz.

Szalony lekarz i jego ekipa w wykonaniu Konrada Parysa (właściciel modeli: Paweł Turczyn). Pani w zielonym to alternatywny model dla McMourninga.

6. Nellie

Dziennikarka z niezwykłym drygiem ku fachowi. Wspierana niezwykłą maszyną drukarską w której to zamknięto duszę jej ojca Nellie dba o to by każdy mieszkaniec znał prawdę na temat tego co się dzieje w Malifaux. A przynajmniej gildyjną wersję prawdy. Nie od dzisiaj wszak wiadomo że pióro bywa silniejsze od miecza, a ta reporterka śledcza jest ucieleśnieniem tej maksymy.

Nellie jest masterem o bardzo szerokim wachlarzu zastosowań - unikalny styl budowania bandy z modelami najemników bez dodatkowych kosztów oraz możliwość najrozmaitszego wspierania bandy połączone z możliwością nakładania przeróżnych kondycji przeciwnikom czyni ją niezwykle wszechstronnym Masterem.

Ekipa Nellie wraz grupą najemników należąca do Pawła Turczyna (malował Konrad Parys).

7. Perdita Ortega

Głowa rodziny Ortega - meksykańskich kowbojów będących najlepszymi w swoim fachu. Lecz ich fach nie jest najprzyjemniejszy - są licencjonowanymi pogromcami Neverbornów. Perdita wraz ze swoją rodziną mieszka poza terenem miasta. Bardzo specyficzna banda w stylistyce kowbojów Meksykaninów.

Na stole Ditta stosuję do bardzo prostej taktyki - odstrzel wszystko co się rusza, a potem pomyślimy. Strzeleckie nastawienie połączone z kolejkowaniem aktywacji sprawia że jest to jeden z najbardziej agresywnych masterów. Dodatkowo ulepszenia pozwalają jej podnieść poziom odporności ekipy na niesamowite poziomy, gra Perditą jest dla ludzi preferujących proste rozwiązania siłowe nad wymyślne kombosy.

Sami wiecie czyje modele malowane przez sami wiecie kogo.

8. Sonnia Criid

Szefowa wydziału do zwalczania nielegalnych użytkowników magii. Głównie Arkanistów. Posiadając moc antycznego Tyranta Sonnia jest mistrzynią magii ognia paląc wszystko co jej stanie na drodze. Dowodzi Łowcami Wiedźm - oddziałem na który składają się najwierniejsi jej ludzie jak Sammael Hopkins oraz ludzie którzy z Sonnią przegrali i zostali przemienieni w jej niewolników.

W grze Sonnia prezentuje podobny styl co Perditta jednak robi to w odmienny sposób - jej ataki są bardziej obszarowe oraz znacząco traci w stosunku do mobilności w porównaniu z meksykańską koleżanką. Z drugiej strony Sonnia posiada dostęp do sztuczek pozwalających jej świetnie kontrolować mapę blokując dostęp do jej części.

Sonnia Criid w wykonaniu Konrada Parysa


 Niech władza i prawo będzie zawsze po waszej stronie!


 Serdeczne podziękowania dla wszystkich którzy pomogli mi w napisaniu tego tekstu (kolejność przypadkowa) Pawłowi, Bożydarowi, Leszkowi, Mariuszowi, Tomkowi, Marcinowi, Michałowi, Rafałowi, Konradowi, Piotrkowi oraz tym których zapomniałem wymienić ;).

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz