
Na stole OC prezentują potężne przywiązanie do broni palnej - niewiele frakcji w grze dorównuje im pod tym względem. Ciężko jednak o jednoznaczną definicję, ponieważ są najbardziej zróżnicowani, dzięki czemu każdy może odnaleźć coś dla siebie i cokolwiek bym tu nie napisał, nie będzie prawdziwe dla wszystkich ekip. Ta wszechstronność czyni z nich bezdyskusyjnie najsilniejszą frakcję w grze.
1. Von Schill
Przywódca największej w Malifaux armii najemników - Freikorps. Kiedyś na usługach Gildii, po sporze z wysoko postawionym urzędnikiem poszedł na swoje i został żołnierzem do wynajęcia. Posiadacz najbardziej męskiego wąsa w całym mieście i okolicach. Twardy człowiek na ciężkie czasy - jest typowym przykładem wojaka, który z niejednego pieca chleb jadł, a nabyte doświadczenie pozwala mu zmagać się z wszelkimi przeciwnościami losu.W grze VS posiada szereg sztuczek - od rzucania i strzelania do przeciwników w locie poprzez szarże znikąd na tyły wroga, na przerażaniu wroga swoim heroizmem kończąc. Sama jego obecność na polu walki wpływa bardzo korzystnie na jego podkomendnych, którzy będąc przy nim stają się
twardsi.
Ekipa Von Schilla należąca do Grzegorza Henniga.
2. Viktoria


Na stole Viktorie są najbliżej modelowego "glass cannona" w całym systemie. Posiadają niewiarygodnie potężne umiejętności ofensywne, jednak ich możliwości w defensywie pozostawiają wiele do życzenia. Gra nimi rzadko zostawia miejsce na wyrówane boje - albo masakrujesz przeciwnika, albo jesteś masakrowany. Nie znaczy to, że są proste lub nudne w prowadzeniu - możliwości dostarczenia ich jest mnóstwo i wykombinowanie najlepszej nie jest proste.
Viktorie Marcina Narewskiego malowane przez Adama Benesza.
3. Tara
Nieumarła bohaterka służąca tyranowi znanym jako Obliteration. Posiada moce władzy nad czasem (oczywiście w ograniczonym stopniu). To ona podczas jednej z misji otworzyła więzienie, w którym Obliteration był przetrzymywany i zaraz po tym została zastrzelona przez snajpera. Wskrzeszona przez chorą psychicznie Karinę, którą również uwolniła tego dnia, Tara szuka sposobów na przejęcie mocy magicznej całego Malifaux. Tara jest masterem dwufrakcyjnym - może dowodzić ekipami Outcasów lub Rezurekcjonistów.Podczas gry Tara korzysta ze swoich mocy przyśpieszając i spowalniając inne modele, oraz przenosząc je tymczasowo do innego wymiaru. Sama dzięki specjalnym umięjętnościom może wykonywać więcej akcji niż dowolny inny master w grze, a dziura w korpusie pozwala jej unikać ataków strzeleckich - kule przez nią przelatują. Ekipa służąca Obliteration to półrealne stwory korzystające z możliwości dawanych im przez dowódcę. Karina jako totem Tary potrafi za to przywoływać wiele różnych modeli - głównie są to rezurekcjonistyczni nieumarli.
Tara Grzegorza Henniga malowana przez Bożydara z KRK Mini Painting Studio
Tara posiada też specjalną wersję "Nightmare" z alternatywnymi rzeźbami. Ta należy do Barda, malował Konrad Parys. Makiety należą do FGB.
4. Jack Daw
W Malifaux znajduje się drzewo wisielców. Nikt do końca nie wie kto powiesił tam Jacka, ani za co, wisiał tam po powrocie ludzi przez Wyłom i nikt nie przeszkadzał mu w odbywaniu pokuty. Wszyscy jednak wiemy że "Bad things happen" i Jack pewnego dnia zszedł z drzewa, aby razem ze swoim latającym cyrkiem upiorów i mar mścić się na ludziach za swą krzywdę. Nie przeszkadza mu fakt, iż nie pamięta co to za krzywda.Podczas rozgrywki Jack Daw walczy z przeciwnikami rzucając w nich swoimi klątwami. Są to jego unikalne "ulepszenia", które nie mają efektu na samym JD, jednak gdy uda mu się przenieść jedną z nich na przeciwnika, ten dostaje szereg przeszkód (z możliwością śmierci oczywiście). Oprócz tego potrafi też wspierać swoją ekipę, robi to w unikalny sposób dla frakcji Outcast, dzięki czemu nawet niewielka pomoc może okazać się znaczna.
Jack Daw Mariusza Bolka w malowaniu Konrada Parysa.
5. Hamelin
Drobny złodziejaszek, który podczas ucieczki przed strażnikami Gildii, mknąc przez kanały niechcący doprowadził do wybuchu, w którym uszkodzona została Nekropolia w której uwięzony był tyran o imieniu Plague. Złodziejaszek zginął, zaś Plague przyjął jego postać i rozpoczął realizację swego planu podbicia Malifaux. Obecnie kontroluje rynek szczurołapów wraz z założonym przez siebie Brotherhood of the Rat i umacniając swoją pozycję próbuje przejąć nieograniczone zasoby energii magicznej zwanej Aether.W grze Hamelin skupia się na kontroli sytuacji na stole. Dzięki przewadze w aktywacjach może spokojnie przeczekać przeciwnika i dopiero wtedy uderzyć. Oprócz tego bardzo szczodrze rozdaje unikatową dla swojej bandy kondycję Blight, która sama co prawda nie robi nic, ale modele ją posiadające często stają się łatwym celem.
Hamelin Marcina Narewskiego w malowaniu Konrada Parysa (model Hamelina jest alternatywną wersją tegoż z linii Vintage).
6. Parker Barrows
Klasyczny typ spod ciemnej gwiazdy. Oszukany przez brata i wydziedziczony z rodzinnej fortuny Parker szybko zszedł na drogę przestępstwa. I stanowczo się tam odnalazł. Rabunki i napady to chleb powszedni dla niego i jego gangu, który składa się z najróżniejszych życiowych wykolejeńców, jak choćby doktor Mitchell - wiecznie pijany więzień, którego bandyci zmuszają do udzielania im pomocy medycznej. Poszukiwany żywy lub martwy.Na stole Parker specjalizuje się w dociąganiu kart oraz okradaniu przeciwnika (z jego soulstone'ów oraz scheme markerów). Dodatkowo może też wydawać rozkazy swoim podkomendnym, jeżeli nie widzi potrzeby wykonywać roboty samodzielnie. W razie konieczności dysponuje też dość szerokim zakresem środków przymusu bezpośredniego - od wiernego sześciostrzałowca po laski dynamitu.
Parker Barrows Mariusza Bolka malowany przez Piotra Owsianikowa.
7. Misaki
![]() |
Konrad Parys |
Granie Misaki w dużej mierze składa się z przygotowywania jej do wbicia się klinem w modele przeciwnika. Jest masterem preferującym agresję oraz dynamicznie dyktującym tempo rozgrywki, dzięki swoim umiejętnościom potrafi uczynić spore szkody wśród modeli wroga na dużym terenie. Z drugiej strony grania nią jest sporym ryzykiem, nieudana szarża lub przekalkulowanie swoich możliwości z reguły kończy się klapą.
Misaki Leszka Dziubka.
8. Leveticus
Właścicel lombardu z częściami, złota rączka oferująca najprzeróżniejsze usługi. Prowadząc sklep razem z swoją przyjaciółką Alice słynie ze swoich umiejętności załatwienia lub naprawy wszystkiego. Jednak dla ścisłego grona wtajemniczonych jest potężnym nekromantą i konstruktorem, który posiadł władzę nad życiem i śmiercią. Dzięki licznym eksperymentom udało mu się znaleźć metodę na życie prawie wieczne - ilekroć umiera, nawiązuje on połączenie ze swoimi niewolnicami - Waifami i odradza korzystając z sił witalnych jednej z nich. Każdy taki przypadek sprawia jednak, że Leveticus traci część swojego jestestwa, obecnie jego wysiłki są skoncentrowane właśnie na powstrzymaniu rozpadu jego osobowości.Podczas rozgrywki Levi bardzo często ginie, jednak bardzo rzadko ginie na dobre. Dzięki możliwości odradzania się jego mobilność jest ogromna, nie traci też czasu na chodzenie po planszy i może skoncentrować się na swoich specjalnościach - strzelaniu i walce wręcz. Doskonale sobie radzi w obu tych dziedzinach, oczywiście jako atakujący, sam nie jest zbyt zdolny do przyjmowania obrażeń. Jako nekromanta potrafi też tworzyć z pokonanych wrogów Abominacje, groteskowe mutanty które skutecznie przeszkadzają przeciwnikom w realizowaniu ich planów. Warto też zaznaczyć, że dzięki specjalnym umiejętnościom Leveticus jest w stanie przyłączyć do ekipy dowolny model z cechą Undead lub Construct.
Marcin Narewski i jego ekipa Leviego (malował Konrad Parys poza Ashes & Dust którego malował Adam Benesz).
Razem ku zwycięstwu! Za odpowiednią cenę, oczywiście.
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz