piątek, 15 kwietnia 2022

Malifaux for Dummies - Arcanists

[tekst napisany dobre 4 lata temu wisiał w drafcie. publikuje ale prosze miec swiadomosc ze pisane w drugiej edycji]

Nielegalni użytkownicy magii, przemytnicy Kamieni Dusz, członkowie Związku Zawodowego Górników i Hutników. Organizacja założona i kierowana przez Victora Ramosa jest głównym rywalem Gildii. Podczas gdy Gildia uważa ich za terrorystów i morderców chcących zniszczyć obecny porządek rzeczy, Arkaniści mają się za społeczników chroniących pracowników przemysłu wydobycia Kamieni przed wykorzystywaniem ich do nadludzkiej pracy. Są gorącymi przeciwnikami restrykcji jakie gildia nałożyła na użytkowanie magii i nie spoczną póki ograniczenia zostaną zdjęte.

W grze są bardzo zrównoważoną frakcją nastawioną na walkę na średnim dystansie. W większości ekip Arkanistów można znaleźć modele potrafiące wystrzelić wiązkę energii w stronę przeciwnika. Wiele spośród ich modeli jest opancerzona co zmniejsza otrzymywane przezeń obrażenia.  Oprócz tego dobrze sobie radzą w manipulacji markerami spisków. Bardzo wyrównana frakcja bez wyraźnych wad, co czyni ją zdecydowanie mocniejszą niż dowolna inna w Malifaux.

1. Victor Ramos

Przywódca Arkanistów, największa szycha w towarzystwie. Prywatnie szalony geniusz konstruktor tworzący bez większego trudu nawet najbardziej skomplikowane kreacje mechaniczne, jedną z nich jest jego sztuczna ręka którą samodzielnie skonstruował i przyprawił. Niezwykle potężny politycznie, drwi z listu gończego wystawionego przez Gildię dzięki świadomości jaką władzę daje mu Związek GiH oraz jak potężną bronią jest choćby groźba protestu.

Na stole Victor bardzo dobrze współgra z arkanistycznymi modelami typu Construct. Jego główną akcją jest jednak tworzenie steam arachnidów - małych pajączków które dzięki swojej liczebności zapewniają sporo możliwości taktycznych. Oprócz tego posiada kilka umiejętności wpsierających przyjazne modele w pobliżu, a w razie konieczności nieobca mu jest konieczność wystrzelenia błyskawicy w przeciwnika. Trudno też nie wspomnieć o jego totemie rozdającą kondycję reactivate przez co zwykle najpotężniejszy model może aktywować się dwukrotnie.

2. Kaeris

Protegowana Victora, utalentowana piromantka, Anasalea Kaeris jest jedną z najbardziej zaufanych podopiecznic konstruktora. Posiadaczka niezwykłych umiejętności w dziedzinie manipulacji ogniem, Kaeris latając na swych mechanicznych skrzydłach dowodzi większością arkanistycznych magów i wykorzystuje ich do bezpośredniej walki gdy interes organizacji tego wymaga.

Grać Kaeris to grać agresywnie. Jej umiejętności znacząco przekładają ofensywę nad obronę. Anasalea w walce korzysta z ataków kombinacyjnych: podpala przeciwnika aby wykorzystać to i zadać ostateczny cios. Jej skrzydła również nie są od parady - jeżeli zajdzie konieczność potrafi wzlecieć razem z przeciwnikiem w przestworza i zrzucić go stamtąd zadając mu obrażenia.

3. Toni Ironsides

Murzynka, po tragicznej śmierci ojca (został niesłusznie oskarżony o kradzież i skazany na śmierć) wychowywała się sama na ulicach. Po przedostaniu się do Malifaux szybko awansowała w hierarchii Związku Górników i Hutników, aż do obecnego momentu gdzie pełni funkcję przewodniczącej całej organizacji. Twarda i zdecydowana, Toni jest jedną z osób które z łatwością wymuszają posłuch nawet wśród najtrudniejszych robotników.

Podczas gry Ironsides należy skupić się na jej unikalnej kondycji zwanej adrenaliną. Im więcej Toni przebywa w pobliżu przeciwników tym więcej adrenaliny w niej buzuje którą to przeznacza na niszczycielskie kombinacje ataków. Bardzo odporna na ciosy przeciwników, Ironsides może wytrzymać sporo ciosów i nadal wyprowadzać swoje ataki. Posiada również umiejętności zwiekszające potencjał bojowy jej ekipy, jednak głównym jej zajęciem jest zdecydowanie walka w zwarciu.

4. Sandeep Desai

Urodzony w Indiach wychowywał się w świątyni gdzie okazał się niezwykle utalentowanym magicznie człowiekiem. Gdy jego mistrz popadł w konfilkt z Gildią Sandeep użył jego magicznej Gady wraz z zaklętym w niej demonem Banasuvą i zabił gildyjnych urzędników. Dzięki Ramosowi znalazł bezpieczeństwo w Malifaux gdzie uczy kolejnych adeptów tajemnic sztuki magicznej.

Sandeep jest najbardziej wszechstronnym Masterem w grze. Dzięki swemu niezwykle szerokiemu zestawowi umiejętności Hindus wraz z swoją bandą potrafi wykonać niemalże wszystko. Jako nauczyciel dysponuje unikalną mechaniką - jego podopieczni mogą wykonywać jego akcje co otwiera dziesiątki możliwości. Sandeep daje gigantyczne pole do popisu i jest Masterem o wręcz nieograniczonych możliwościach przez co granie nim nawet dłuższy czas daje możliwość odkrywania nowych interakcji.

5. Marcus

Kiedyś profesor na uniwersytecie, w trakcie badań nad fauną i florą Malifaux zrozumiał że szkiełko i oko nie wystarczy. Wrażenie to po czasie spotęgowało się na tyle aby uczelnia stała się dla niego więzieniem i Marcus postanowił zwiedzić tereny poza miastem. Nie pozostawił jednak za sobą metody naukowej i szybko odkrył, że energia pierwotna może zostać wykorzystana przez człowieka. Korzystanie z niej bardzo szybko go odmieniło - ze starca przemienił się w człowieka w sile wieku. Teraz jako sprzymierzeniec Arkanistów pomaga im w walce, chętnie użyczając im oswojone przez siebie bestie.

Marcus posiada niezwykle szeroką gamę rekrutacji modeli - jest w stanie wystawić każdą bestię w grze. Sam jest Masterem dość zróżnicowanym - skupia się na kontroli stołu poprzez wspieranie swojej bandy, zarzucania wroga negatywnymi modyfikatorami oraz unikalnej umiejętności przejęcia ciała dowolnej bestii - również wrogiej. W połączeniu z umiejętnością zamienienia wroga w bestię daje to niezwykłe możliwości. Jako że w dżungli rządzi wyłącznie prawo silniejszego Marcus nie ma żadnych oporów przed zmasakrowaniem przeciwnika w prostej walce wręcz.

6. Mei Feng

Mei po przybyciu do Malifaux poczuła niezwykły przypływ umiejętności magicznych. Jednak w przeciwnieństwie do Kaeris, Mei zarządza ogniem w sposób wyważony i spokojny zamiast burzliwych wybuchów. Potrafi niezwykle precyzyjnie formować stal dzięki czemu szybko znalazła się wśród zaaprobowanych przez Ramosa liderów. Jako główny zarządca robót na kolei Mei brata się z robotnikami i steruje pracą, przyśpieszając lub spowalniając ją, zależnie od życzeń Ten Thundersów z którymi wiąże ją przeszłość i obietnica lojalności.


Mei przede wszystkim jest Masterem nastawionym na defensywę, posiada specjalną umiejętność dzięki której wszystkie modele w jej pobliżu stają się bardzo trudnym celem dla wrogich ataków strzeleckich. Wrogom którzy zdecydują się podejśc Mei funduje serię kopnięć i ciosów karate, dodatkowo dzięki jej umiejętnościom wyrwanie się z walki z nią jest niezwykle trudne dla przeciwnika. Mei posiada także umiejętność skakania po planszy, w pewien sposób imitując jazdę koleją.

7. Colette Du Bois

Właścicielka największego teatru w Malifaux, uczestniczka najryzykowniejszej gry w mieście. Codziennie podczas swoich przedstawień zabawia mieszkańców swoimi iluzjami, jednak to co ludzie odbierają jako sztukmistrzostwo jest wyrafinowaną magią, zakazaną wszak przez Gildię. Colette jednak ten ryzykowny proceder odpowiada, a bogactwo zdobyte w ten sposób zachęca do brawury. Jej silne powiązania z Arkanistami w dużej mierze zawdzięcza swym zdolnościom organizowania przemytu, zapewniającego Arkanistom środki do funkcjonowania a Colette rosnące bogactwo.

Na stole granie Colette wymusza nieco mniej opierania się na ofensywie a bardziej na wymanewrowaniu przeciwnika. Jej głównym atrubutem jest stawianie gigantycznej ilości markerów spisków które wykorzystuje na najróżniejsze sposoby. W przypadku gdy potrzebna jest siła jej główną akcją staje się Prompt - potrafi wtedy wymuszać wykonywanie dodatkowych akcji na swoich modelach. Potrafi także wyczarowywać mechaniczne gołębie które czynią jej bandę jeszcze skuteczniejszą rozdając bonusy.

8. Rasputina

Medium Tyrana znanego jako December, Rasputina jest niezwykle silnym magiem skupiającym się na czarach związanych z zimnem. Mieszkająca z dala od cywilizacji, głęboko w górach rozwija swe talenty oraz przewodniczy własnemu kultowi kanibali - dzikusów. Jej powiązania z Arkanistami są wyjątkowo luźne i choć odpowiada na ich wezwania nikt nie ma wątpliwości że jednak jej cele są dla niej nadrzędne.

Podczas gry Rasputina jest Masterem skupionym na walce dystansowej. Posiada bardzo daleki zasięg ataku którym razi przeciwników, często grupami ponieważ jej ataki są obszarowe. Oprócz tego potrafi też działać kontrolnie blokując przesmyki na planszy lodowymi głazami jak również gdy sytuacja wymaga potrafi tworzyć lodowe golemy na swe usługi.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz